ស្ពាន ហ្វ្រង់ស៊ីស ស្កុត ឃី (Francis Scott Key) របស់ទីក្រុង បាល់ទីម័រ (Baltimore) សហរដ្ឋអាមេរិក បានដួលរលំកាលពីព្រឹកថ្ងៃអង្គារ (២៦ មីនា) បន្ទាប់ពីកប៉ាល់ដឹកទូកុងតឺន័របានបុកបង្គោលទ្រស្ពាន និងធ្វើឱ្យយានជំនិះ និងមនុស្សជាច្រើននាក់ធ្លាក់ចូលទៅក្នុងទឹក ដែលបង្កឱ្យមានការភ្ញាក់ផ្អើលយ៉ាងខ្លាំងក្នុងប្រទេស ប៉ុន្តែអ្នកជំនាញស្ពានបានប្រតិកម្មខុសពីនោះ។
សាស្ត្រាចារ្យរងផ្នែកវិស្វកម្មរចនាសម្ព័ន្ធ លោកស្រី រ៉ាឆែល សាងហ្គ្រី (Rachel Sangree) នៃសាកលវិទ្យាល័យ ចនស៍ ហបឃីនស៍ (Johns Hopkins) ក្នុងរដ្ឋ ម៉ារីលែន (Maryland) បាននិយាយថា ការរចនាគ្រោងឆ្អឹងនៃស្ពាននេះ ប្រហែលជាបានរួមចំណែកដល់ការដួលរលំទាំងស្រុងរបស់វា នៅពេលដែលបានបុកដោយកប៉ាល់។
ស្ពាន ហ្វ្រង់ស៊ីស ស្កុត ឃី បានបើកដំណើរការក្នុងឆ្នាំ ១៩៧៧ ឆ្លងកាត់ទន្លេ ផាថាបស្កូ (Patapsco) នៅជិតកំពង់ផែ បាល់ទីម័រ ដ៏មមាញឹក ជាទីដែលសកម្មភាពផ្សេងៗត្រូវបានបញ្ឈប់។
លោកស្រី សាងហ្គ្រី បាននិយាយថាឧបទ្ទវហេតុកាលពីថ្ងៃអង្គារ បានធ្វើឱ្យមានការចងចាំពីការដួលរលំស្រដៀងគ្នានៃស្ពានមួយខ្សែ បន្ទាប់ពីការប៉ះទង្គិចគ្នាដោយកប៉ាល់នៅទីក្រុង ថេមផា (Tampa) រដ្ឋហ្វ្លរីដា (Florida) ក្នុងឆ្នាំ ១៩៨០ ។ លោកស្រីបាននិយាយថាព្រឹត្តិការណ៍នេះ បានជំរុញឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងការរចនាស្ពានដើម្បីផ្តោតលើការការពារបង្គោលទ្រ នៅក្នុងទីតាំងដែលមានចរាចរណ៍កប៉ាល់ច្រើន។
គេមិនច្បាស់ភ្លាមៗទេថា តើស្ពាន ឃី ប្រ៊ីជ នេះអាចត្រូវបានកែលម្អឡើងវិញដើម្បីបំពេញតាមគោលការណ៍ណែនាំថ្មី ឬយ៉ាងណានោះ៕