ភ្នំពេញ៖ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានប្រកាសសមាសភាព នាយកសាលាចំនួន ២១រូប និងគ្រូបង្រៀនចំនួន ៨០ រូបជានាយកល្អ និងគ្រូបង្រៀនល្អក្នុងវិស័យអប់រំ។ នេះបើផ្អែកលើប្រកាស ស្ដីពីការដំឡើងឋានៈវិជ្ជាជីវៈជានាយកល្អ គ្រូល្អ ក្នុងក្របខណ្ឌគន្លងអាជីពគ្រូបង្រៀន។
ជាការលើកទឹកចិត្តចំពោះនាយកសាលា ក៏ដូចជាគ្រូបង្រៀន ដែលខិតខំបំពេញការងារល្អប្រសើរសម្រាប់វិស័យអប់រំ ក្រសួងអប់រំបានបង្ហាញនូវសមាសភាព នាយកសាលាចំនួន ២១រូប និងគ្រូបង្រៀនចំនួន ៨០ រូបជានាយកល្អ និងគ្រូបង្រៀនល្អក្នុងវិស័យអប់រំ។
ចំពោះនាយកល្អទាំង ២១រូបនេះ គឺជាគណៈគ្រប់គ្រងសាលាដែលស្ថិតនៅបណ្ដារាជធានី ខេត្តមួយចំនួនដូចជា ខេត្តសៀមរាប កំពង់ចាម កំពង់ឆ្នាំង កំពង់ស្ពឺ កំពត បាត់ដំបង ស្វាយរៀង និងរាជធានីភ្នំពេញ ដែលមាននាយកសាលាល្អច្រើនជាងគេ។
តាមសេចក្ដីប្រកាសនេះ បង្ហាញថា រាជធានីភ្នំពេញមាននាយកសាលាល្អចំនួន ៥រូប មានដូចជានាយកសាលាបឋមសិក្សាទួលគោក បឋមសិក្សាព្រះនរោត្តម បឋមសិក្សាបាក់ទូក បឋមសិក្សាចតុមុខ និងបឋមសិក្សាបឹងសាឡាង។
ក្នុងនាមជានាយកល្អមួយរូបលោក យឹម ចំរើន ជានាយកសាលាបឋមសិក្សាបឹងសាឡាង បានបង្ហាញពីភាពសប្បាយរីករាយក្នុងការទទួលស្គាល់នេះ។
លោកថា នេះជាការជំរុញទឹកចិត្តក្នុងការអនុវត្តការងារឱ្យកាន់តែខ្លាំងក្លា ដើម្បីកុមារ ពលរដ្ឋជាពិសេសដើម្បីអនាគតប្រទេសជាតិនាពេលខាងមុខ។
លោក បន្តទៀតដែរថា ការងារជាគណៈគ្រប់គ្រងសាលា គឺទាមទារនូវឆន្ទៈបំពេញតួនាទីវិជ្ជាជីវៈ ចំណេះដឹង និងត្រូវផ្តោតសំខាន់លើការគ្រប់គ្រងទៅទាំងការរៀន បង្រៀន និងការប្រកាន់ខ្ជាប់វិន័យល្អ និងសាមគ្គីភាពក្នុងគ្រឹះស្ថានសិក្សាទាំងមូលផងដែរ។
ពាក់នឹងការបង្រៀននៅទីតាំងសាលានេះ អាណាព្យាបាលដែលមានកូនកំពុងសិក្សាក៏កោតសសើរចំពោះការគ្រប់គ្រងទូទៅរបស់លោកនាយកសាលាផងដែរ។
អាណាព្យាបាលបញ្ជាក់ថា សាលាបឋមសិក្សាបឹងសាឡាង គឺមានការបង្រៀនល្អ ភ្ជាប់ជាមួយវិន័យ និងការសម្អាតបរិស្ថានដែលផ្ដល់នូវផាសុខភាពសម្រាប់សិស្ស។
ពាក់ព័ន្ធនឹងចំណុចនេះ ឯកឧត្តម រស់ សុវាចា លើកឡើងថា គុណភាពគណៈគ្រប់គ្រងគ្រឹះស្ថានសិក្សា និងគុណភាពគ្រូបង្រៀនអាចជះឥទ្ធិពលវិជ្ជមានលើគុណភាពអប់រំ ទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។ គណៈគ្រប់គ្រងសាលា និងគ្រូបង្រៀនដើរតួនាទីសំខាន់ក្នុងការរៀន និងបង្រៀនទាំងមុន និងក្នុងបរិបទកូវីដ-១៩។
រាជរដ្ឋាភិបាលក៏បានដាក់ចេញយុទ្ធសាស្រ្តចតុកោណដំណាក់កាលទី ៤ ដោយចាត់ទុកការអភិវឌ្ឍធនធានមនុស្សជាអាទិភាពទី ១។ ការផ្ដល់ចំណាត់ថ្នាក់ជានាយកល្អ និងគ្រូបង្រៀនល្អនេះ គឺសំដៅទាក់ទាញអភិវឌ្ឍន៍ គាំទ្រលើកទឹកចិត្ត និងរក្សាគ្រូបង្រៀន អ្នកគ្រប់គ្រងសាលារៀន ឱ្យបម្រើការក្នុងប្រព័ន្ធអប់រំ ប្រកបដោយឧត្តមភាព និងចីរភាព ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងវប្បធម៌សិក្សាពេញមួយជីវិត៕ អត្ថបទ៖ គឹមហុក